პროფესიულ განათლებაზე სპეციალური საგანმანათლებლო საჭიროების მქონე პირთა ხელმისაწვდომობის გაზრდის მიზნით, საქართველოს მთავრობის ადმინისტრაციას, საქართველოს განათლების, მეცნიერების, კულტურის და სპორტის სამინისტროს და სამხრეთ კავკასიაში გაეროს ადამიანის უფლებათა უმაღლესი კომისრის ოფისს შორის ურთიერთგაგების მემორანდუმი გაფორმდა.
მემორანდუმი მიზნად ისახავს სპეციალური საგანმანათლებლო საჭიროების მქონე პირთა ხელმისაწვდომობის და ჩართულობის გაზრდას პროფესიულ განათლებაში ერთის მხრივ პროფესიული მომზადების ახალი კურსების შექმნისა და ადაპტაციის, ხოლო მეორეს მხრივ ინკლუზიური განათლების გაძლიერების გზით.
მემორანდუმის ხელმოწერასთან ერთად, გამოცხადდა რეგისტრაცია პროფესიული მომზადების სამ ახალ კურსზე სპეციალური საგანმანათლებლო საჭიროების მქონე პირთათვის. ესენია - სოციალური მედიის მართვა, მომსახურების სფერო და საოფისე საქმის წარმოება. მოკლევადიანი კურსები სექტემბერში დაიწყება, დისტანციურად ჩატარდება და სრულად იქნება ადაპტირებული მონაწილეთა საჭიროებებზე. ახლო მომავალში იგეგმება ინგლისური ენის მოკლევადიანი კურსების შეთავაზებაც.
თანამშრომლობა შედგა პროფესიულ კოლეჯებთან - „ახალი ტალღა“, „გლდანის პროფესიული მომზადების ცენტრი“, და „სარკინიგზო ტრანსპორტის კოლეჯი“, რის შედეგადაც პროგრამებზე რეგისტრაცია შესაძლებელია მომავალი ორი კვირის განმავლობაში.
პროგრამის კურსდამთავრებულები ორენოვან სახელმწიფო სერტიფიკატს მიიღებენ, რაც სამომავლოდ მათ დასაქმებას შეუწყობს ხელს.
განათლების, მეცნიერების, კულტურის და სპორტის მინისტრის მოადგილის, თამარ ქიტიაშვილის შეფასებით, ინკლუზიურობა პროფესიული განათლების რეფორმის ერთ-ერთი მთავარი ქვაკუთხედია.
„მოხარული ვართ, რომ მოგვეცა სპეციალური საგნამანათლებლო საჭიროების მქონე პირებისთვის ახლა უკვე მომზადება-გადამზადების პროგრამების შეთავაზების საშუალება. ეს მათ მისცემს დასაქმების შესაძლებლობას და ამავდროულად მნიშვნელოვანია, რომ შეთავაზებულია ისეთი პროფესიები, რომლებიც წარმოადგენს მომავლის პროფესიებს, ითვალისწინებს სახლიდან გაუსვლელად, დისტანციურად დასაქმების პერსპექტივასაც და მომავალში იგეგმება ამ შეთავაზებული ადგილების რაოდენობის მკვეთრი ზრდა, რათა ჩვენს მოქალაქეებს მიეცეთ თანამედროვე პროფესიების დაუფლებისა და შემდგომში ამ პროფესიებით ღირსეულად დასაქმების შესაძლებლობა“, - აღნიშნა თამარ ქიტიაშვილმა.
მემორანდუმის გაფორმებას მიესალმება ადამიანის უფლებათა და გენდერული თანასწორობის საკითხებში პრემიერ-მინისტრის მრჩეველი ლელა აქიაშვილი. მისი განცხადებით, სპეციალური საგანმანათლებლო საჭიროების მქონე პირთა უფლებების დაცვის გაძლიერება საქართველოს პრემიერ-მინისტრის ადამიანის უფლებათა საბჭოს პრიორიტეტია.
მემორანდუმის გაფორმებას მიესალმება ადამიანის უფლებათა და გენდერული თანასწორობის საკითხებში პრემიერ-მინისტრის მრჩეველი ლელა აქიაშვილი. მისი განცხადებით, სპეციალური საგანმანათლებლო საჭიროების მქონე პირთა უფლებების დაცვის გაძლიერება საქართველოს პრემიერ-მინისტრის ადამიანის უფლებათა საბჭოს პრიორიტეტია.
„სპეციალური საგანმანათლებლო საჭიროების მქონე პირთა უფლებების დაცვის გაძლიერება საქართველოს პრემიერ-მინისტრის ადამიანის უფლებათა საბჭოს პრიორიტეტია როგორც COVID-19-ით გამოწვეული სოციალურ-ეკონომიკური შედეგების შემსუბუქების, ასევე უფლებრივი მდგომარეობის გაუმჯობესების მიმართულებით. სპეციალური საგნამანათლებლო საჭიროების მქონე პირთა წვდომა მაღალი ხარისხის და საჭიროებებზე მორგებულ პროფესიულ განათლებაზე მნიშვნელოვანია როგორც უფლებრივ ჭრილში, ასევე დასაქმების კუთხითაც. უმნიშვნელოვანესია, რომ ამ და სხვა პროგრამების შესახებ გადაწყვეტილების მიღების პროცესში უზრუნველვყოთ თავად სპეციალური საგნამანათლებლო საჭიროების მქონე პირების ჩართულობა. ამ კონკრეტულ შემთხვევაში სპეციალური საგნამანათლებლო საჭიროების მქონე თემმა თავად გადაწყვიტა, თუ რომელი პროფესიული კურსის გავლა იქნებოდა მათთვის პრიორიტეტული“, - განაცხადა ლელა აქიაშვილმა.
გაეროს ადამიანის უფლებათა უმაღლესი კომისრის ოფისის მხრიდან მემორანდუმს ხელი მოაწერა უფროსმა მრჩეველმა ვლადიმერ შკოლნიკოვმა.
„მნიშვნელოვანია, რომ ამ მემორანდუმის გაფორმებით ჩვენ ვეხმარებით სპეციალური საგნამანათლებლო საჭიროების მქონე პირებს იმაში, რომ მათ ჰქონდეთ შესაძლებლობა, გაძლიერდნენ პროფესიულ საქმიანობაში და ამით გავაძლიეროთ ისინი, რომ მომავალში ჰქონდეთ შესაძლებლობა, დასაქმდნენ ნებისმიერ ბიზნესში, როგორც კერძო სექტორში, ასევე სახელმწიფო სამსახურში“, - აღნიშნა ვლადიმერ შკოლნიკოვმა.